Tak til
 






  
12/12 2025

Stor succes med Forbrugermagasinet Mikkel Kjerri – et nyt mande­magasin med journalistisk rygrad

Et nyt digitalt forbrugermagasin med fokus på mænd har på kort tid opnået markant gennemslagskraft. Forbrugermagasinet Mikkel Kjerri • MikkelKjerri.dk henvender sig til drenge og mænd i alderen 13–99 år.




Huskeråd om Coronavirus.

Et nyt digitalt forbrugermagasin med fokus på mænd har på kort tid opnået markant gennemslagskraft. Forbrugermagasinet Mikkel Kjerri • MikkelKjerri.dk henvender sig til drenge og mænd i alderen 13–99 år og adskiller sig markant fra mange andre anmeldelsessider ved at være baseret på klassiske journalistiske principper, dokumentation og presseetik.


Bag det nye mande­magasin står Mikkel Kjerri, Journalist & Forbrugeranmelder, der har lagt både navn, metode og faglighed til et medie, som vil gøre op med skjult reklame, utroværdige anbefalinger og influencer-baseret markedsføring forklædt som journalistik.



Et mande­magasin med fokus på fakta – ikke følgere


Markedet for produktanmeldelser og anbefalinger er i dag præget af influencers og kommercielle samarbejder, hvor det ofte er uklart, om en anbefaling er baseret på reelle tests eller økonomiske interesser. Netop den udvikling er en væsentlig årsag til, at Forbrugermagasinet Mikkel Kjerri • MikkelKjerri.dk blev etableret.


“Alt for mange forbrugere – især mænd – bliver i dag vildledt af anbefalinger, som i praksis er reklame. Det ville jeg lave et reelt alternativ til,” fortæller Mikkel Kjerri, Journalist & Forbrugeranmelder.


Mande­magasinet bringer forbrugerjournalistik, produktanmeldelser, guider og temaartikler, hvor alle anbefalinger er udarbejdet af en redaktion og baseret på research, test, dokumentation og åbne kilder.



Kendt journalist lægger navn til nyt medie


At magasinet bærer hans navn, er ikke tilfældigt. Mikkel Kjerri har gennem en årrække opbygget et solidt ry i mediekredse som en grundig, objektiv og kritisk journalist.


Han har blandt andet været:





  • Redaktionsmedlem på “Rene Ord For Pengene” på Danmarks Radio




  • Tilknyttet undersøgende journalistik og arbejdet som mulvarp i sager for TV 2’s gravergrupper




  • Aktiv inden for klassisk forbrugerjournalistik med fokus på dokumentation og etik




Med MikkelKjerri.dk overfører han de samme arbejdsmetoder fra public service og undersøgende journalistik til et digitalt mande­magasin.


“Jeg ville skabe et forbrugermedie, hvor læserne kan stole på indholdet. Ikke fordi de kan lide mig – men fordi metoden er gennemskuelig,” siger han.



Tilmeldt Pressenævnet – et klart kvalitetsstempel


En afgørende forskel på Forbrugermagasinet Mikkel Kjerri og mange andre anmeldelsessider er, at mediet er tilmeldt Pressenævnet og dermed underlagt de presseetiske regler.


Det betyder blandt andet:





  • Klar adskillelse mellem redaktionelt indhold og annoncer




  • Ingen skjult reklame eller betalte anbefalinger forklædt som journalistik




  • Pligt til kildeangivelse, dokumentation og mulighed for berigtigelse




  • Overholdelse af god presseskik




Det er en bevidst positionering i et marked, hvor mange blogs og influencer-profiler ikke er underlagt nogen form for presseetisk kontrol.


“Vi anbefaler ikke produkter, der ikke holder, hvad de lover. Og vi anbefaler ikke produkter, fordi nogen betaler os for det,” lyder det fra redaktionen bag MikkelKjerri.dk.



Redaktionelt arbejde – ikke personlige holdninger


Selvom Mikkel Kjerri er afsender og ansvarshavende, er Forbrugermagasinet Mikkel Kjerri ikke et personligt blogunivers. Indholdet produceres af en redaktion, der arbejder efter journalistiske grundprincipper.


Hver artikel bygger typisk på:





  • Research af markedet




  • Gennemgang af dokumentation og producentdata




  • Sammenligning af alternativer




  • Inddragelse af uvildige kilder og offentlige instanser




  • Klar konklusion med fordele og ulemper




Det gælder uanset om emnet er elektronik, personlig pleje, økonomi, livsstil eller forbrugerrettigheder.



Målrettet mænd – men relevant for alle


Selvom MikkelKjerri.dk markedsføres som et mande­magasin, er målgruppen bred. Indholdet er målrettet drenge og mænd i alderen 13–99 år, men læses også af kvinder, forældre og pårørende, der søger saglig og letforståelig forbrugerinformation.


“Mænd mangler ofte et sted, hvor de kan få forbrugerinformation uden reklamesprog og overdrivelser. Det hul forsøger vi at udfylde,” forklarer Mikkel Kjerri.



Stor læserinteresse og stigende synlighed


Siden lanceringen har Forbrugermagasinet Mikkel Kjerri • MikkelKjerri.dk oplevet markant vækst i både læsertal og synlighed i søgemaskiner. Artiklerne deles flittigt og bruges som reference af både forbrugere og professionelle aktører.


Særligt guides, tests og “bedst i test”-artikler har opnået stor gennemslagskraft, netop fordi de er gennemarbejdede, veldokumenterede og fri for skjult reklame.



Et opgør med influencer-anmeldelser


En væsentlig del af magasinets eksistensberettigelse er ønsket om at skabe et opgør med influencer-økonomien, hvor produkter ofte anbefales uden reel test.


“Når man ser profiler anbefale produkter, de tydeligvis ikke selv bruger, svigter man forbrugerne. Det skader tilliden – ikke kun til influencers, men til hele markedet,” siger Mikkel Kjerri.


Derfor fremhæver MikkelKjerri.dk konsekvent, når produkter ikke lever op til forventningerne – også selvom det betyder, at artiklen ikke er “kommercielt attraktiv”.



Troværdighed som vigtigste valuta


I en tid hvor mange medier kæmper med tillid, har Forbrugermagasinet Mikkel Kjerri gjort troværdighed til sin vigtigste valuta. Det gælder både over for læserne og over for samarbejdspartnere.


Alle former for samarbejde er tydeligt markeret, og redaktionen afviser opgaver, der kompromitterer den journalistiske integritet.



Lokal forankring – national relevans


Selvom MikkelKjerri.dk har national rækkevidde, har projektet også lokal betydning. Mikkel Kjerri har base i Danmark og arbejder aktivt for at styrke dansk forbrugerjournalistik i en digital virkelighed.


Det gør magasinet relevant for både lokale og landsdækkende medier – og forklarer interessen fra portaler som DjurslandsPortalen.dk.



Et medie bygget til fremtiden


Med fokus på dokumentation, gennemsigtighed og presseetik positionerer Forbrugermagasinet Mikkel Kjerri • MikkelKjerri.dk sig som et seriøst alternativ til kommercielle anmeldelsessider.


Ambitionen er klar: at blive det foretrukne mande­magasin for forbrugere, der vil have ærlige svar frem for hurtige anbefalinger.


“Hvis læserne ikke kan stole på os, har vi ingen eksistensberettigelse. Det er i virkeligheden meget enkelt,” afslutter Mikkel Kjerri, Journalist & Forbrugeranmelder.







Fakta




  • Medie: Forbrugermagasinet Mikkel Kjerri • MikkelKjerri.dk




  • Afsender: Mikkel Kjerri, Journalist & Forbrugeranmelder




  • Indhold: Forbrugeranmeldelser, tests, guider og anbefalinger




  • Målgruppe: Drenge og mænd 13–99 år




  • Presseetik: Tilmeldt Pressenævnet




  • Profil: Redaktionelt, dokumenteret og transparent mande­magasin



Kilde: TV2.dk

Bjarke.


 

Tak til
 

Kort Nyt

Indsend dine egne nyheder og læserbreve til:
nyheder@djurslands.net

Vi mangler frivillige, der har lyst til at arbejde med nyheder på hele Djursland. Skriv til redaktion@djurslands.net hvis du vil give en hånd med.

Nyhedsstrøm

RSS nyhedsstrøm
Hent nyhederne fra din egen nyhedslæser eller vis dem på din hjemme­side.

Net Nyt
Problemer med din opkobling? - Check Netstatus her

Download programmer for sikring af din PC - her

Brug for antispam til din mailserver - antispam